top of page
Karel Schmiedberger

Ohlédnutí za For Gastro & Hotel 2019


Lyofilizátor AMARU se prezentoval na své první výstavě a byl to úspěch

Tak je to za námi. LYOTRADE má za sebou první živou prezentaci. For Gastro & Hotel 2019 skončilo a tak se hodí menší rekapitulace.

Několika konferencí a veletrhů jsem se už zúčastnil. Ty zaměřené na gastro se však od těch laboratorních trochu jenom liší, přesto se najde několik společných rysů. Montáž a navezení exponátů je vždy takový více nebo méně organizovaný chaos. Na každém veletrhu nesmí chybět naštvaně tvářící se obchodník od vedlejšího stánku, "zájemce", který vám přijde poradit, jak váš produkt dělat lépe a levněji a samozřejmě sběrači - baťůžkáři zakončující odpoledne posledního dne, kteří si pokrytě nebo i nepokrytě přijdou pro bločky, propisky, letáky, degustační balíčky a když nebudete ostražití, tak i pro přimontovanou LCD obrazovku a pevně ukotvené části stánku.

For Gastro & Hotel ve výše uvedeném nebylo výjimkou (ostatně žádnou neznám). Oproti laboratorním výstavám a veletrhům zde však panovala taková přátelštější atmosféra, kdy každý vystavovatel v sousedství se rád podělí o svůj degustační vzorek nebo produkt. Vzdáleně to trochu připomíná takový sousedský picnic, kdy každý přinese něco dobrého. To se vám na výstavě laboratorního vybavení nestane a vlastně jste za to rádi.

Když jsem se v dřívějších letech a firmách několikrát spálil ve smyslu, že veletrh byl spíše orientován na jinou skupinu lidí, než naši zákazníci, měl jsem trochu obavy i z For Gastro & Hotel. Obavy se však nakonec nenaplnily a ačkoliv jsme zdaleka u stánku s lyofilizátorem AMARU neměli takový "frmol", jako např. Zach's Pesto & Chilli a další výrobci jídla, musíme hodnotit veletrh velmi kladně.

Za 4 dny se u našeho stánku vystřídala řada zájemců. Někteří si nás našli cíleně, jiné se nám podařilo zaujmout naleštěným nerezovým AMARU. To je samo o sobě úspěch, protože ačkoliv by se mohlo zdát, že představit na gastro-veletrhu nerezovou variantu je dobrý nápad, v záplavě konvektomatů, myček, čističek, robotů a ledniček by klasická "pearl ruby red" vyčnívala lépe.

Přesto se však stalo poměrně nečekané. Při přihlašování AMARU do soutěže Grand Prix jsem si říkal, že by takové čestné uznání nebo dokonce 3. místo bylo dobrým PR počinem. Přeci jenom v soutěži byly firmy s vyladěnými produkty na kterých je vidět, že je nevyrábí v suterénu činžovního domu tři nadšenci, ale partička zkušených konstruktérů, poradců, návrhářů a designérů. Moje osobní naděje ještě klesly, když proběhlo představení porotě, které bych spíše označil za grilování účastníka soutěže. Nicméně bylo vidět, že porota se připravovala a tak jsme úplně přeskočili otázky běžné pro někoho, kdo o lyofilizátoru slyší poprvé.

1. místo For Gastro & Hotel Grand Prix v sekci Technologie

1. místo... 1. MÍSTO GRAND PRIX 2019 jsme opravdu nečekali. Je to nejen super pocit, že vás někdo za odvedenou práci ocení a najednou máte dojem, že všechno to ladění, pilování, broušení a neustálé dohady, co kde zlepšit a jak některé části udělat lépe, mají smysl. Je to samozřejmě další nárůst zodpovědnosti. Každý nový zákazník si nyní bude kupovat oceněný přístroj a čím dál méně lidí bude zajímat, že vlastně nemáme továrnu plnou dělníků, konstruktérů a designérů.

For Gastro & Hotel 2019 je tedy za námi. Nevím, co by se muselo stát, abychom chyběli na příštím ročníku a už nyní domlouváme účast na dalších podobných veletrzích, kde bychom mohli návštěvníkům ukázat naše AMARU.


94 zobrazení
bottom of page